PRESSEANALYSE

Hvordan klarer du, din virksomhed eller din organisations sig i pressen

og på de sociale medier? Det kan en presse- og medieanalyse afdække

Med en presse- og medieanalyse får du et overblik over, hvordan du kan optimere presseindsatsen og styrke din og din virksomheds tilstedeværelse på de sociale medier. 


Vi er alle vanemennesker, og derfor tænker vi ogfte, at det vil være fint at komme i et at de store massemedier, fx DR, TV2, Politiken, Børsen, Information eller ugebrevet Mandag Morgen. Det kan være en forrygende strategi, fordi positiv omtale i et stort medie er med til at styrke din eller din virksomheds troværdighed. Det kan bare ikke stå alene.


I forbindelse med udviklingen af en effektiv PR-strategi er det nødvendigt at se på, hvor du, din virksomhed eller din organsiation kan møde nøgleinteressenterne. Hvis målgruppen er ung, er Instagram sandsynligvis langt mere effektiv end dagbladet Børsen.


Medier er i virkeligheden bare budbringere, og derfor er det relevant at analysere, hvilke medier der med fordel kan komme i spil for at nå en bestemt målgruppe. Alene valget af medie er med til at definere, hvordan budskabet skal skæres.


Det koster tid og energi at arbejde med medierne, og derfor er det typisk en god investering at gennemføre en medieanalyse og kortlægge, hvilke medier vi gerne vil have i spil.

Der hersker travlhed på landets redaktioner, og derfor er det nødvendigt at skræddersy budskabet ud fra de journalistiske nyhedskriterier. 90 procen af alle henvendelser havner nemlig i redaktionens papirkurv.

KONTAKT MIG


Hvis du gerne vil have sparring omk strategisk kommunikation, pressekontakt eller branding, er du velkommen til at kontakte mig.