Før du beslutter dig for en ny hjemmeside eller en flot salgsbrochure, kan det være en god ide først at analysere situationen og udgangspunktet. På den måde kan vi sammen afdække, hvad behovet er og kortlægge gunstige muligheder.
SWOT-analysen er et udbredt værktøjer, og selv om det umiddelbart er simpelt at bruge, er det nødvendigt at tænke både analytisk, dynamisk og kreativt, hvis vi for alvor skal rykke.
SWOT-analysen går i al sin enkelthed ud på at analysere:
Fra Københavns Universitet har jeg speciale i konkurrentanalyse og konkurrenceforhold, og derfor supplerer jeg analysen med viden og værktøjer for at sikre det bedste resultat. Min ambition er at bidrage til, at du, din virksomhed eller din organisation kommer på forkant med fremtiden.
I hverdagen rykker vi skakbrikkerne, fordi vi kender spillet. En SWOT-analyse bidrager til at skabe et overblik over spil og spilleregler, så vi kan spille smartere, og udvikle en mere optimal adfærd i karrieren, i virksomheden og i organisationen.
Copyright: Anne-Mette Barfod 2024