Gør jeres konference uforglemmelig



Det kræver store ressourcer til ideudvikling og planlægning at afholde en konference, og ofte er der mange, som gerne vil med, men ikke har mulighed for at deltage. Jeg  tilbyder at udarbejde et journalistisk konferencereferat, så jeres konference bliver uforglemmelig, og de centrale pointer kan blive distribueret til en kreds, der er langt større end det publikum, der fysisk deltager på konferencen


Formålet med at holde en konference er typisk at samle mennesker med fælles interesser og diskutere spørgsmål og ideer, der vedrører et bestemt emne. Ofte er det eksperter, der indtager talerstolen, og derfor er der typisk mange guldkorn. Nogle af disse guldkorn bringer deltagerne videre i deres fremtidige arbejde, men langt de fleste bliver glemt og kommer kun ud til et begrænset publikum.


Jeg tilbyder at skrive et journalistisk konferencereferat, hvor alle guldkorn fra konferencen bliver trukket frem i journalistiske artikler med fængende overskrifter. På den måde bidrager jeg med at gøre stoffet levende og vedkommende, både for konferencens deltagere og for alle de mennesker, som ikke deltog i den fysiske konference.


Fordelene ved det journalistiske konferencereferat

Der er mange fordele for de virksomheder og organisationer, der vælger at få udarbejdet et journalistisk konferencereferat:


  1. En professionel opsummering til konferencens deltagere sætter virksomheden eller organisation i et godt lys: Med et journalistisk konferecereferat får deltagerne på konferencen en professionel opsummering med de bedste guldkorn. Det er brugervenligt, når en organisation sender konferencereferatet til deltagerne, så de fremadrettet har mulighed for at slå op i det og genlæse pointerne.

  2. Branding af virksomheden eller organisationen overfor et bredere publikum: Det journalistiske konferencereferat er et oplagt værktøj til at brande din virksomhed eller organisation. Ved at fremsende konferencereferatet til relevante interessenter - herunder pressen - og dele det på jeres hjemmeside og på sociale medier, fremstår I både professionelle, seriøse og trendsettende. Det sidste gælder særligt, hvis emnet for konferencen kaster et spyd ind i fremtiden og/eller beskæftiger sig med et betydningsfuldt emne.

  3. Profilering af din organisations visioner og know-how: Mange virksomheder skriver på deres hjemmeside om viden og visioner. Det journalistiske konferencereferat er som skabt til at dokumentere, at I sætter handling bag ordene, og at der er opbakning fra eksperter til den sag, som I arbejder for. Det journalistiske konferencereferat vil på den måde styrke troværdigheden af jeres vision, mission, mål og værdier.

  4. Faglig formidling, så budskabet når ud til flere modtagere: Ofte har konferencer en politisk eller faglig dagsorden, som primært henvender sig til fagpersoner. Med et journalistisk konferencereferat kan din virksomhed eller organisation få budskabet ud til et bredere publikum, som hurtigt kan sætte sig ind i problematikker omkring emnet, fordi indlæggene er formidlet journalistisk. Det kan være jeres kunder, som I ad den vej kan få i tale.

  5. Dokumentation af fakta: Vi lever i en verden, hvor mange har svært ved at finde ud af, hvad der er op og ned, når det gælder fakta kontra 'fake news'. Med et journalistisk konferencereferat får din virksomhed eller organisation dokumentation for den viden, som der eksisterer på området. Denne viden kan kritikere og 'sølvpapirshatte' finde dokumentation for, og i onlinedebatter vil I kunne dele konferencereferatet og henvise til specifikke fakta.


I november 2023 skrev jeg et journalistisk konferencereferat fra Topmøde om ligestilling. Her kan du læse artikler, som gengiver centrale pointer fra de taler, der blev holdt på konferencen af topfolk fra forskellige faglige organisationer. Tidligere har jeg også skrevet konferencereferater for ministerier og styrelser.



Hvis du skal arrangere en konference, tilbyder jeg sparring fra A-Z: Ideudvikling, indslag, lokation, gimmicks, journalistisk konferencereferat, pressestrategi m.v.


Hvis du gerne vil høre mere om muligheder for et journalistisk konferencereferat, er du meget velkommen til at kontakte mig